Mitt avslöjande!

Nu ska jag ta och avslöja/berätta om min plan. Jag har beslutat mig för att göra en gastric bypass operation. Min husläkare har skickat remiss till kirurgen, så nu är det bara att vänta. Och det kan ta tid. Jag har alltid varit LIVRÄDD för denna operation, men nu har jag läst så mycke jag kunnat på internet om den. Jag har till och med sett en film på hur det går till. Kan inte påstå att min rädsla har gått över men jag är MOTIVERAD. Orkar inte ha det såhär längre. Tänk att hela tiden vara rädd för att sätta sig i plaststolar för man tror dom ska vika sig, att inte kunna åka attraktioner på Tivoli för att man är för tung ( jag älskar nämligen att åka attraktioner ),att inte kunna  köpa kläder hur som helst, att inte kunna åka pulka, att inte kunna gå på badstranden utan att skämmas ihjäl, att ha diabetes och andra hälsoproblem. Ja, listan kan egentligen göras hur lång som helst.

 Jag vet att livet efter operationen inte är någon dans på rosor. Man kan aldrig mer äta som man gjort innan, 1 köttbulle och en halv potatis så är du mätt. Man måste resten av livet proppa i sig vitaminer för att få i sig dom tillskott man behöver. MEN, jag är då helt säker på att dom positiva delarna kommer att väga upp dom negativa.  Det värsta just nu är att jag inte har nåt tålamod L Jag vill att det ska hända nu……NU. Men jag får snällt vänta, vänta och VÄNTA. Varför måste det då bli såhär drastiskt, att man måste ta till med operation? Jag har i många år försökt ut och in att gå ner i vikt. Både med hjälp av mat, motion och till och med tabletter. Det finns ett koncept jag gillar, det är Viktväktarna. Klart man går ner i vikt om man följer dom  linjerna. Men så har vi detdär med karaktär och självdisiplin under längre tider, jag och dom egenskaperna funkar dessvärre inte ihop. Därav själet till detta beslutet med gastric bypass.

Det kommer att bli en jobbig tid med väntan, för att inte prata om hur jobbig tiden efter operationen kommer att bli. Behöver allt stöd jag kan få från alla håll och kanter. Kommer att hela tiden uppdatera här på bloggen om hur det går och vad som händer.


Kommentarer
Postat av: Angelica

You go girl :) Hoppas det går bra för dig. Kramisar i massor.

2010-09-05 @ 09:09:56
Postat av: Joel Mandell

Okej, låter ju riktigt spännande. Bra att du tagit ett beslut också och inte velar utan att karusellen är gång.

2010-09-05 @ 09:39:39
URL: http://www.openzource.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0