Sista dagen.....

Japp, idag är det sista dagen jag äter fast mat på drygt 2 månader. Hur ska jag tillbringa dagen? Vad ska jag äta? Vad ska jag unna mig? Så många frågor som flyger i huvvet :-( Förhoppningsvis får vi besök ikväll av ett par vänner. Vi ska äta och dricka lite gott.....men vad? Det enda som jag är helt säker på, det är sill och snaps :-) Har varit sugen på det länge nu och igår köpte jag hem sill. För inte kan man ju ta en snaps utan sill :-D

Imorrn börjar jag som sagt flyta och ska göra det i 1 månad. Jag ska äta 4 shakes/pudding (Modifast) om dan. Utöver det får jag dricka kaffe/the utan tillsatser. Och jag MÅSTE få i mig 2½ liter vatten varje dag. Hur ska jag klara detta? I en hel månad! Klart jag ska fixa det :-) Men inte utan blod, svett och tårar. Kommer nog spy galla ett antal gånger, bloggen ligger risigt till :-)

Jag har ju sökt jobb som en galning också, får se om det ger belöning. Igår ringde ett företag i Växjö och ville ha dit mig på intervju, så det är bokat nästa Måndag. Men jag är rädd, rädd för att dom får kalla fötter när jag ska berätta att jag har 1 månads sjukskrivning som väntar efter operation. Tycker detta är JÄTTE jobbigt :-( Jag vill vara ärlig och säga som det är redan från början. Inte mer än rätt tycker jag.

Igår åkte Dennis till sin mamma i Norrköping, så nu är det tomt och tyst här. Ska försöka uppskatta och ta vara på ensamtiden på bästa sätt.

Ute är det kallt men strålande solsken, lutar åt en promenad vartefter. Ska få undan lite disk och annat först.

Önskar alla en toppenbra Lördag :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

du kommeer att klara av detta galant min fru det vet jag att du gör. puzzzzzzzzzzzzzz

2011-02-19 @ 13:01:58
Postat av: Anki Lind

OK Maria! Njut av maten ikväll och ta dig en extra snaps!!! Det kommer att gå bra men varna gärna omgivningen att du är folkilsken de första 3-5 dagarna (kanske)se´n kommer du att må bra, det lovar jag. Ett tips: Häll upp vatten i en kanna 1-2 liter och låt den stå framme eller i kylen. Smaksätt med limeklyftor eller citronskivor eller äppelcidervinäger, då går det lättare att få i sig. Bara vatten smakar URK efter ett tag. Att ha en kanna med vatten gör det lättare att ha koll på hur mycket du får i dig. Vatten mättar lite. Håller på dig, du fixar det här.

Kram Anki

2011-02-19 @ 13:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0