Nästan redo!

Nu VILL jag bli frisk! I Måndags kväll fick jag besöka jouren i Kalmar. Jag hade 40 graders feber, ont i halsen och kroppen. Och det var febern som oroade mig mest. Jag är nämligen av den sorten som aldrig har feber. Jag kan vara hur sjuk som helst, men ALDRIG feber. Jag var såklart mer eller mindre ovetande, helt borta :-( Det visade sig vara en riktigt elak halsfluss. Jag blev hemskickad med penicillin och febernedsättande. Jag har än idag jätte ont i halsen och ska imorrn till doktorn igen om det inte känns bättre på morgonen.

Vad rubriken syftar på så menar jag att jag nästan är redo för operationen. Mina shakes är hämtade idag, så nu finns dom här hemma :-) Nu vill jag att vårdplaneringen ska ringa och ge mig ett datum. Men som sagt....vill bli bra i halsen först.

Jag är förresten skitsur på arbetsförmedlingen idag. Fick en kallelse till en gruppinfo om jobb och ungdomsgaranti den 8 Februari. Men jag mailade min handläggare och sa att jag omöjligt kan komma eftersom jag ska till lasarettet då. Bad henne att hon kunde ta den infon privat när bara hon o jag träffas. Jag fick till svar att tyvärr måste vi då avanmäla dig från akassan och så får du göra en nyanmälan dan efter du varit på lasarettet och anmäla dig arbetslös igen. Hallå!!!??? Man blir fullkomligen straffad av arbetsförmedlingen för att man ska till sjukan :-( Jag mailade tillbaks och sa vad jag verkligen tyckte och tänkte. Tror inte hon kommer att svara mig. Men gör hon det så lovar jag att berätta.  AF förstörde min dag :-(

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt med Af Maria, men glöm inte att de är tillsynsmyndighet för A-kassan och måste följa reglerna. Ja vet det är skitjobbigt som handläggare att tvingas till avanmälan för läkarbesök, tandläkare osv.

Hoppas nu att du blir bra snabbt.

Kram Anki

2011-01-28 @ 18:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0